Deklaracja Dostępności
Wstęp
w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2022-07-27.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-06.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona zawiera mapę dojazdu – mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
- Na stronie znajdują się odnośnki do stron zewnetrznych, które nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania pochodzą od podmiotów zewnętrznych - zostały przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-08-25.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2023-03-07.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Magdalena Janowska,
- adres e-mail - kontakt@sp172.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 426576421,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa nr 172, im. prof. Stefana Banacha w Łodzi, ul. Jaskrowa 15, 91-480 Łódź.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Wejścia do budynku usytuowane są: główne - od strony ulicy Bzowej, 2 boczne - od strony ulicy Jaskrowej. Do wejść prowadzą schody. Schody przy wejściu głównym są zaopatrzone w poręcze. Pomieszczenie osób dyżurujących znajduje się przy wejściu głównym do budynku, po lewej stronie od drzwi.
Budynek szkoły ma 4 kondygnacje: piwnica, parter, I piętro, II piętro. Na każdej kondygnacji znajduje się korytarz oraz dwa ciągi schodów, po prawej i lewej stronie od wejścia głównego, którymi można zjeść lub wejść na daną kondygnację. Wzdłuż wszystkich schodów wewnętrznych zamontowane są poręcze. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami indukcyjnymi, itp. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Miejsca parkingowe znajdują się przed wejściem głównym szkoły od ulicy Bazowej. Ne zostały wyznaczone dodatkowe miejsca przewidziane dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Schody i progi oraz drzwi są oznakowane taśmami i tabliczkami fluorescencyjnymi w jaskrawych barwach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania. Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły osoby z psem asystującym jest wyposażenia psa asystującego w uprząż oraz posiadania certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego. Ze względów bezpieczeństwa prosimy o zabranie ze sobą zaświadczenie lub certyfikatu potwierdzający fakt, że korzystają Państwo z pomocy psa przewodnika lub asystenta. Ponadto prosimy o przedłożenie informacji o wymaganych szczepieniach psa. Możliwość wejścia do budynku placówki osoby z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Na terenie szkoły można skorzystać z tłumacza języka migowego, po wcześniejszym ustaleniu terminu wizyty.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.