Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr 172 im. prof. Stefana Banacha
w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp172lodz.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 27 lipca 2022.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 06 marca 2024.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Strona zawiera mapę dojazdu – mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
- Na stronie znajdują się odnośnki do stron zewnetrznych, które nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania pochodzą od podmiotów zewnętrznych - zostały przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 25 sierpnia 2022.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 07 marca 2023.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia raport z przeprowadzonej samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Magdalena Janowska
- e-mail - kontakt@sp172.elodz.edu.pl,
- telefon - 426576421.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- e-mail: przykladowy-adres@email.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Wejścia do budynku usytuowane są: główne - od strony ulicy Bzowej, 2 boczne - od strony ulicy Jaskrowej. Do wejść prowadzą schody. Schody przy wejściu głównym są zaopatrzone w poręcze. Pomieszczenie osób dyżurujących znajduje się przy wejściu głównym do budynku, po lewej stronie od drzwi.
Budynek szkoły ma 4 kondygnacje: piwnica, parter, I piętro, II piętro. Na każdej kondygnacji znajduje się korytarz oraz dwa ciągi schodów, po prawej i lewej stronie od wejścia głównego, którymi można zjeść lub wejść na daną kondygnację. Wzdłuż wszystkich schodów wewnętrznych zamontowane są poręcze. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami indukcyjnymi, itp. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Miejsca parkingowe znajdują się przed wejściem głównym szkoły od ulicy Bazowej. Ne zostały wyznaczone dodatkowe miejsca przewidziane dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Schody i progi oraz drzwi są oznakowane taśmami i tabliczkami fluorescencyjnymi w jaskrawych barwach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania. Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły osoby z psem asystującym jest wyposażenia psa asystującego w uprząż oraz posiadania certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego. Ze względów bezpieczeństwa prosimy o zabranie ze sobą zaświadczenie lub certyfikatu potwierdzający fakt, że korzystają Państwo z pomocy psa przewodnika lub asystenta. Ponadto prosimy o przedłożenie informacji o wymaganych szczepieniach psa. Możliwość wejścia do budynku placówki osoby z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Na terenie szkoły można skorzystać z tłumacza języka migowego, po wcześniejszym ustaleniu terminu wizyty.