UNICEF
Szkoła Podstawowa nr 172 im. prof. Stefana Banacha w Łodzi jest objęta programem UNICEF, którego realizacja jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu zapewnionemu przez Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci UNICEF. Zadania z tego programu obejmują następujące działania:
Działania integracyjne na rozpoczęcie roku szkolnego - wycieczki dla uczniów z Polski i Ukrainy.
- zorganizowano wycieczkę integracyjną do Warszawy dla uczniów z Polski i Ukrainy (zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik oraz spacer po Starym Rynku z przewodnikiem, wspólny obiad i pamiątkowy upominek);
- zorganizowano wycieczkę integracyjną po Łodzi dla uczniów z Polski i Ukrainy (zwiedzanie Centrum Nauki i Techniki EC1, spacer po Księżym Młynie, wizyta w Muzeum Pałac Herbsta, wizyta w Centralnym Muzeum Włókiennictwa i Skansenie Łódzkiej Architektury Drewnianej, wspólny obiad i pamiątkowy upominek).
Stworzenie cyfrowych klas dla uchodźców, które pomogą im w nauce języka polskiego i wyrównywaniu różnic z dodatkowym dostępem do ukraińskiej edukacji on-line.
- utworzono pracownię cyfrową do nauki języków obcych, która została wyposażona w szeroki zestaw sprzętu multimedialnego (słuchawki dla 25 uczniów i nauczyciela, monitor sterujący nauczyciela, oprogramowanie, laptop, meble, jednostka centralna i komputer stacjonarny).
Wyposażenie boisk i kortów w sprzęt sportowy wspierający zabawę i integrację ze społecznością lokalną:
- boisko szkolne zostało zaopatrzone w nowe piłkochwyty i siatki na bramki;
- na boisku szkolnym pojawił się zestaw profesjonalnych koszy wraz z tablicami i stelażem do gry w piłkę koszykową;
- szkoła została zaopatrzona w bogaty zestaw sprzętu sportowego do wykorzystania podczas zajęć na boisku szkolnym (np. piłki ręczne, do kosza, nożne, szarfy, zestaw TAG RUGBY Junior, zestaw do gry w unihokeja, zestaw do siatkonogi/badmintona, piłki lekarskie, głośnik mobilny przydatny przy ćwiczeniach z wykorzystaniem muzyki, piłki dla młodszych uczniów, bramki przenośne do piłki nożnej, woreczki gimnastyczne).
- została utworzona 8-stanowiskowa siłownia zewnętrzna przy boisku szkolnym;
Zakup książek, zeszytów ćwiczeń, multimedialnych materiałów dydaktycznych i oprogramowania do pracowni cyfrowych dla uczniów uchodźców:
- dokonano zakupu książek pomagających uczniom przybyłym z Ukrainy w nauce języka polskiego – zestaw dostępny jest w bibliotece szkolnej;
Wyposażenie pozaszkolnych klubów integracji wielokulturowej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:
- doposażono świetlicę szkolną i czytelnię szkolną jako miejsca integracji wielokulturowej (uzupełnienie zestawu mebli, zakup klocków, tablic korkowych dla uczestników zajęć świetlicowych); wyposażono świetlicę w nowe żaluzje;
- zakupiono zestawy siedzisk/foteli do wykorzystania w szkole oraz na zewnątrz, dla stworzenia stref relaksu i integracji w szkole;
Wyposażenie przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych w celu zwiększenia dostępu do nauki.
- zakupiono wielkoformatowy ekran multimedialny
- zakupiono dywany do klas, z których korzystają młodsi uczniowie
Zatrudnienie osobistych asystentów do pracy z ukraińskimi dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych/ asystentów kulturowych/ tłumaczy ustnych
Poprawa usług informacyjnych w zakresie dostępu rodzin uchodźców do przedszkoli i szkolnictwa podstawowego/ponadpodstawowego:
- dokonano poprawy jakości szkolnej sieci internetowej, zapewniono możliwość skorzystania przez uczniów z Ukrainy i ich rodziców z pomocy w szkole w zakresie dostępu do internetu, sprzętu multimedialnego i pomocy technicznej z tym związanej;
Zapewnienie ciepłych posiłków dla dzieci uchodźców (przedszkola i szkoły podstawowe):
- zapewniono obiady wszystkim chętnym dzieciom przybyłym z Ukrainy;
Zakup różowych skrzyneczek (z akcesoriami higienicznymi) dla dziewcząt w szkołach:
zakupiono dodatkową różową skrzyneczkę z wyposażeniem, zamieszczono ją na II piętrze w toalecie dziewczęcej;
Inne:
zaproponowano rodzicom wykonanie uczniom w szkole bezpłatnych przeglądów stomatologicznych;