Projekty edukacyjne Uniwersytetu Dzieci w Klasie.
W roku szkolnym 2022/2023 klasy 2b, 3c oraz 6c wraz z wychowawcami uczestniczyły w projektach edukacyjnym Uniwersytetu Dzieci w Klasie. Projekty to profesjonalne i atrakcyjne uzupełnienie edukacji szkolnej, zgodne z podstawą programową. W ramach projektów otrzymaliśmy komplet niezbędnych materiałów edukacyjnych oraz dodatkowe narzędzia, które sprawiły, że lekcje stały się jeszcze ciekawsze dla uczniów.
W klasie 2b uczniowie uczestniczyli w projekcie ,,Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?” . Uczniowie pod kierunkiem p. Małgorzaty Wiklak [.pdf, 2.37 MB] ćwiczyli mierzenie temperatury, badali właściwości skał, dowiedzieli się, jak działa telefon i co zrobić, by bezpiecznie korzystać z prądu. Nauczyli się wyciągać wnioski z obserwacji przyrody i tego, co ich otacza.
W klasie 3c uczniowie uczestniczyli w projekcie ,,Ciekawscy trzecioklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?”. Uczniowie pod kierunkiem p. Małgorzaty Kaczmarek [.pdf, 2.67 MB] przenosili się w odległe miejsca na mapie. Liczyli planety w Układzie Słonecznym, dowiedzieli się, co jest dziełem sztuki i czy w Afryce buduje się pałace. Nauczyli się, jak powiedzieć to samo inaczej.
W klasie 4a uczniowie uczestniczyli w projekcie pt. "Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?". Uczniowie pod kierunkiem p. Joanny Katarzyńskiej zdobyli szeroką wiedzę na temat przeżywanych emocji oraz tego, jak sobie z nimi radzić w codziennym życiu. Podczas godzin wychowawczych doskonalili swoje umiejętności z zakresu koncentracji uwagi i poskramiania stresu.
W klasie 6c uczniowie uczestniczyli w projekcie ,,Ja w Internecie. Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci”. Uczniowie pod kierunkiem p. Błażeja Bartosika [.pdf, 2.49 MB] poznali podstawowe mechanizmy odpowiedzialne za nasze zachowanie w Internecie. Nauczyli się, jak reagować, jeśli są ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy. Poznali różnicę pomiędzy hejtem a konstruktywną krytyką i dowiedzieli się, jak dbać o swój wizerunek w Internecie.
Udział w projektach przyczynił się do rozwoju istotnych kompetencji, takich jak: kreatywność, otwartość, myślenie krytyczne i analityczne, innowacyjność, empatia oraz umiejętność pracy projektowej i współpracy w grupie.